lunes, 12 de noviembre de 2012

Conferència Anna Pérez

La setmana passada va ser la SAE (Setmana d'Activitats Extraordinàries). El primer dia, dilluns 12 de novembre, una professora molt ben reconeguda, l'Anna Pérez, va venir a la Universitat a fer una conferència pels estudiants. La conferències tractava de les noves tecnologies i els mestres: "Mestr@ TAC... o ser mestre avui".
Les 10 idees més rellevants de la conferència vàren ser:
1. Tac significa tecnologia de l'aprenentatge i coneixement.
2. Tenim escoles amb estructura del s.XIX, professors del segle XX, i alumnes del s. XXI.
3. Es pregunta si la pissara i el guix tenen data de caducitat. Però no es tracta de canviar llibres per ordinadors. Parlem d'un canvi metodològic. El nen ha de poder manipular, experimentar, interacturar amb diferents fonts, comunicar i crear.
4. No estem sols en el món. Gràcies a la tecnologia també es pot treballar en equip (3 o 4 nens treballant amb un portàtil, fòrums per veure pel·lícules, buscar ofertes de viatges i opinions, etc).
5. L'any 1956 es va crear la Taxonomia de bloom. Està dividida en sis parts:
       5.1 Crear: escriure, il·lustrar, publicar, dissenyar i animar
       5.2 Avaluar: opinar, comprovar, comentar
       5.3 Analitzar: comparar, observar
       5.4 Aplicar: editar, executar, utilitzar
       5.5 Comprendre: interpretar, classificar, resumir
       5.6 Recordar: identificació, cercar, denominar, localitzar
6. Hi ha sis canvis claus que s'haurien d'executar a les aules. Són els següents:
       6.1 De l'analògic al digital.
       6.2 Del lligat (al llibre de text i la seva experiència) al mòbil
       6.3 De l'aïllat al connectat (escoles d'estiu, twitter, facebook, eduCAT 2.0)
       6.4 Del genèric al personal
       6.5 Del consumidor al creador
       6.6 Del tancat ("Cada maestrillo tiene su librillo") al obert
7. Què aconseguim amb els canvis citats anteriorment?
       7.1 Comunicació
       7.2 Compartir
       7.3 Col·laborar
       7.4 Discussió
8. Un tema destacat és el ENPOWERMENT, o apoderament. Significa que el nen sigui "amo" del seu propi treball. Es tracta de conferir poder als alumnes.
9. Es treballa la creativitat, la participació. Es crea un ambient de treball on s'aprèn.
10. TOT és positiu. Actualment l'aula és una finestra al món, i s'ha d'aprofitar!


                                                                         Google





No hay comentarios:

Publicar un comentario